– Må nå ut digitalt
– Jeg tar bilde av folkene våre i aksjon. Det har mye å si, ikke minst for motivasjonen til de ansatte, sier Marthe Lunde i JP Lunde AS.
Hos Malermester Jens Petter Lunde AS er det Marthe Lunde, datteren til grunnleggeren av bedriften, som er PR-ansvarlig, og jobber med publisering på FB, Instagram og hjemmesiden.
Siden hun startet i denne rollen har hun vært ute på hvert prosjekt for å dokumentere.
– Jeg tar bilde av folkene våre i aksjon. Det har mye å si, ikke minst for motivasjonen til de ansatte, slår Lunde fast.
Skal på kurs
Etter hvert har hun planer om å få lagt ut både før og etter bilder på prosjektene.
– Ennå er jeg litt fersk og prøver meg frem, sier Lunde, som snart skal på Some-kurs for å få påfyll.
Å være synlig og tilgjengelig, og svare på henvendelser raskt, er en viktig del av bedriftens markedsstrategi. En annen ting de har gjort er å sørge for at alt nå ser gjennomgående likt ut på alle flater. Nettsiden er oppdatert og logoen fornyet.
– Å ha prosjekter synlig i sosiale medier, og beskrive det man driver med, har vel aldri vært mer viktig enn nå, sier Lunde, og påpeker at folk generelt er veldig opptatt av oppussing for tiden.
– Og så ser det ut som om folk heldigvis er litt ferdig med hvitt, hvitt, hvitt.
Oppdaterer jevnlig
Å være til stede i sosiale medier er viktig for å nå ut og engasjere kunder enda mer enn de gjøre i dag, poengterer Lunde.
– Jeg prøver å oppdatere jevnlig og få folk til å dele innleggene våre. Man ser jo hele tiden etter anbefalinger og referanser i alle bransjer. Og dette er viktig i vår bransje også. At tidligere kunder kan gå god for deg, sier hun, og legger til.
– Nå når man helst ikke skal møtes fysisk, så må man nå ut digitalt.