Malorama starter ny kjede

Malorama etablerer en ny faghandelskjede med mer lokal tilpasning i butikkene og mindre uniformering.

Publisert

Ifølge Malorama skal den nye kjeden gi et godt tilbud til kunder som ønsker Farveringen som grossist og logistikkpartner, men samtidig vil drive butikken med sterk lokal tilpasning.

Større lokale forskjeller

– Mange faghandelskonsept går i retning av sterke felles kjedekonsepter inkludert felles sortimentsstyring, felles datasystemer og felles markedsføring. Ikke alle faghandelsbutikker ønsker å være med på dette, heter det i en pressemelding.

– Vår nye kjede skal være en kjede for butikker hvor lokal tilhørighet og lokalkunnskap er viktigere enn en sterk kjedeprofil. Flere butikker har anmodet oss om å etablere et slikt kjedekonsept, sier konsernsjef Nils Sund.

Jakter på butikker

Jonhild Bjerkli går fra Farveringen til jobben som kjedeleder for den nye faghandelskjeden. Navnet på kjeden vil ikke Malorama gå ut med ennå – det blir offentliggjort på nyåret.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på spennende og nye utfordringer, sier Bjerkli. Nå går hun ut for å få med seg butikker i den nye kjeden.

Powered by Labrador CMS