INNBYDENDE: Tanken var at showrommet skulle utformes på en innbydende måte, forteller Bo og Marthe Lunde i JP Lunde AS.

Inspirerende showroom

JP Lunde har benyttet koronatiden til å lage nytt showroom. – Her kan kundene prøve å sette sammen elementer slik at de kan bli inspirert og se mulige løsninger, sier Marthe Lunde.

Publisert

Like før jul 2020 startet JP Lunde oppgradering av lokalene sine, med mål om å gjøre dem mer innbydende for kunder som kommer på besøk.

– Tanken var å gjøre presentasjonen av oss og det vi har å tilby lettere. Vi leverer alt og tilbyr ekstra tjenester i tillegg, forteller malermester og daglig leder Bo Lunde.

HISTORIEN: Møterommet hos JP Lunde prydes nå av selskapets historie, samt fargetrender for hvert tiår siden 70-tallet.

Også møterommet i Stanseveien 25 har fått et ansiktsløft; på veggene visualiseres selskapets historie, med kart over Oslo i bakgrunnen. Her illustrerer de også fargetrendene for hvert tiår siden 1970-tallet.

– Det er en storyline med Oslo helt fra oppstarten i 1974 da Jens Petter Lunde startet opp for seg selv, sier Bo.

Tidslinjen viser videre utviklingen av selskaper og større prosjekter de har hatt: Freia, Torggata Bad, Universitetet, Møllergata 19, Viktoria terrasse, flere ambassader, Olympiatoppen, Rivern på Sagene, Gardermoen og Hotel Continental.

Fargebistand

Malermester Bo Lunde tok over som daglig leder i 2014. Og 2018 tok han og konen, Marthe Lunde, over bedriften. Marthe startet for fullt i selskapet for ett år siden, og jobber med farger, sosiale medier og markedsføring.

– Tidligere har vi ikke tilbudt fargebistandsdelen. Det gjør vi nå. Marthe er mobil og bidrar til at kundene skal føle seg tryggere i fargevalgene sine, sier Bo.

De har blant annet inngått et samarbeid med Townhouse Interiør for at kunder som ønsker det kan få utformet komplette stilvalg.

– De har også hjulpet oss med designoppgraderingen her i Stanseveien, sier Marthe.

Sesongvariasjoner

NYE FARGER: Showrommet skal endres i takt med at farger og trender endres i de ulike sesongene.

Showrommet skal endres i takt med at farger og trender endres i de ulike sesongene.

På veggene har de for øyeblikket malt med de trendy fargene Deco Pink og Refresh.

– Det er farger i tiden nå. Vi kommer til å bytte ut med nye farger før jul, sier Marthe, og suppleres av Bo:

– Spiler er også veldig «in» nå, sier han og peker på en ferdigplate i tre på veggen, med en lyddempende akustikkplate på baksiden.

– Det er en kombinasjon av stilfullt og støydempende.

Stryker opp fargeforslag

Tanken var at showrommet skulle utformes på en innbydende måte.

FARGEBAR: Showrommet er også utstyrt med en fargebar hvor man kan stå og dra fram alt fra tapet-, til gulvteppe- og fargeprøver.

– Vi er også i gang med å etablere en fargebar hvor man kan stå og dra fram alt fra tapetprøver, til gulvteppe- og fargeprøver. Her kan kundene komme og prøve å sette sammen elementer slik at de kan bli inspirert og se mulige løsninger, forklarer Marthe.

Her kommer de også til å stryke opp farger på plater slik at kunder kan ta med seg fargeforslag og sjekke om fargene passer.

– Mange ønsker også å ha noe og vise fram i generalforsamlingen til sameiet, påpeker Bo.

Underveis oppfølging

Han understreker at de som malerbedrift er med hele veien.

– Vi er med hele veien fra første telefon. Underveis oppfølging er veldig viktig. Siden vi ikke er større enn vi er, kan alle her på kontoret følge opp fra a til å i alle prosjekter, sier Bo.

2020 ble et år påvirket av korona, mindre på privatmarkedet enn proffmarkedet.

– Vår teori er at nedgangen i fasademarkedet delvis skyldes at folk på hjemmekontor ikke ville ha stillas utenfor, i tillegg til at styrene møttes sjeldnere denne tiden.

I år er det tilbake til normalen.

– Vi blir kontaktet av flere folk nå. I fjor var økonomien mer usikker, mange vegret seg for investeringer.

Kick-off

I starten av koronaepidemien satte de seg ned og bestemte seg for noen prioriteringer.

– Blant annet at vi skulle satse på å beholde de ansatte og gjøre så godt vi kunne i et svært usikkert marked.

Det de gleder seg til mest akkurat nå er derfor å endelig kunne samle alle de ansatte og gjøre noe sosialt sammen. Som en kick-off etter en lang periode uten samlinger booket de i høst tid hos Sjoa Rafting.

– Kulturen og motivasjonen av de ansatte er viktig. De trenger å samles og tas vare på.

Powered by Labrador CMS