STREKKTAK: I Håndverksgruppen ble de spesielt aktiv i sosiale medier da covid-19 kom til landet. Her legges det strekktak. (

Viser frem hverdagsheltene

Da covid-19 kom til landet ønsket Håndverksgruppen å vise at deres hverdagshelter jobbet på og fulgte myndighetenes krav.

Publisert

I Håndverksgruppen ble de spesielt aktiv i sosiale medier da covid-19 kom til landet.

LOSBY-TAPET: Håndverksgruppen oppfordrer bedriftene sine til å sende inn bilder og vise frem hverdagsheltene der ute. (Foto: Håndverksgruppen)

– Da gikk det litt sport i å legge ut bilder hver dag, for å understreke viktigheten av å holde hjulene i gang, sier salgs- og markedsføringsdirektør Jørgen Halland-Johansen i Håndverksgruppen.

Fulgte kravene

Da samfunnet ble lukket, usikkerheten vokste og folk var nervøse, følte de det var viktig å vise at deres hverdagshelter jobbet på og innlemmet nødvendige tiltak og forholdsregler både på byggeplass og hjemme hos for å opprettholde yrkeslivet.

– Vi oppfordrer de utførende til å sende bilder og vise frem hverdagsheltene der ute, sier Halland-Johansen, og legger til:

– Vi ønsker å vise frem godt håndverk utført av fagfolk. Samt fremsnakke seriøsitet og fagkunnskap.

LOSBY-TAPET: Håndverksgruppen oppfordrer bedriftene sine til å sende inn bilder og vise frem hverdagsheltene der ute. (Foto: Håndverksgruppen)

God respons

Hovedmotivasjonen bak SoMe-strategien var å i større grad synliggjøre bedriftene i Håndverksgruppen, og vise at de er landsdekkende og har gode håndverkere som vil bidra.

– Det er på sosiale medier vi er mest synlige, sier Halland-Johansen, som har hovedansvaret for Håndverksgruppens sosiale medier.

– Jeg får inn bilder fra bedriftene våre og legger ut. Mange bedrifter er også flinke å legge ut bilder seg, sier Halland-Johansen, og påpeker at de har fått god respons på SoMe-satsingen sin.

– Ikke minst setter de som jobber der ute på at arbeidet blir verdsatt og løftet frem.

Powered by Labrador CMS