Flere maler selv i dårlige tider

Byggevarene har gitt Coop Hordaland knallresultat.

Publisert

Coop Hordaland har en lokal markedsandel på 60 prosent i privatmarkedet for byggevarer, ifølge administrerende direktør Øystein Kahrs.

Utvider byggevarer

Han har bakgrunn fra Byggmakker. Siden han overtok ledelsen i samvirkelaget i 2006 har han utvidet byggevaredelen av konsernet kraftig.

– Jeg så med en gang at det var et marked for langt større utsalg med drive-in, og som gjorde det lettere for kunden å få alt på ett sted. Så langt i år har vi notert en vekst på 9,2 prosent i forhold til året før, sier Kahrs til Bergens Tidende.

Svak økonomi hjelper

Han mener at svakere økonomi i Norge er bra for byggevarebutikkene:

– I gode tider hyrer folk malere og byggmestere, og de kjøper i mindre grad varer fra oss. Når ting ser litt tråere ut, vil flere kjøpe og bygge selv, sier Kahrs til Bergens Tidende.

Powered by Labrador CMS