Kulør-navnet er tilbake på ny kjede
Malorama henter tilbake Kulør-navnet og bruker det på den nye faghandelskjeden sin.
Rett før jul gikk Malorama ut med planene om å starte en ny faghandelskjede med mer lokal tilpasning i butikkene og mindre uniformering.
Gjenbruk
Nå er det nygamle navnet klart:
– I prosessen med å finne navn, kom det tidlig signaler fra involverte butikker og leverandører om at Kulør burde være et aktuelt navn. Vi har derfor valgt å gjenbruke navnet, sier konsernsjef Nils Sund.
– Det lå mye godt arbeid bak Kulør-navnet da det ble lansert sist. Malorama ser derfor bare positive sider ved å gjenbruke dette navnet, men presiserer at det er et nytt kjedekonsept og ikke den gamle kjeden som gjenoppstår, sier Sund.
Ikke noe profileringskrav
Kjeden skal være et tilbud til kunder som vil ha Farveringen som grossist og logistikkpartner. – Dette er kjeden for medlemmer som ønsker å drive faghandelsbutikk med sterk lokal forankring og lokalt kremmerskap, melder konsernet.
Medlemmene får ikke noe krav om kjedeprofilering. – Men logoen er designet slik at den passer sammen med lokale butikknavn, for dem som skulle ønske å profilere Kulør, sier kjedeleder Jonhild Bjerkli.
Kjeden holder informasjonsmøte om konseptet på Kløfta 9. februar.