loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
POPULÆRT: Elster- gården er et av de mest populære innleggene på Lothe & Motzfeldt sine sosiale medier. Innlegget ble også plukket opp av lokal presse og prosjektleder ble intervjuet. (Foto: Lothe & Motzfeldt)

Har trappet opp SoMe-aktiviteten

/ 2020-11-09 09:53:45

– På håndverk har vi i år blitt mye flinkere og mer fokusert på og ta i bruk Facebook og Instagram, sier Fredrik N. Motzfeldt i Lothe & Motzfeldt.

Lothe & Motzfeldt består av to tradisjonsrike selskaper i Drammen som har slått seg sammen. I tillegg til malermestervirksomhet har de butikk innenfor maling, gulv, tapet og gardiner. Bedriften jobber aktivt med markedsføring, både i lokalavis og digitalt.

– Vi har ett godt samarbeid med Amedia, og setter hvert år opp en plan sammen på hvordan vi skal markedsføre oss. Dette gjelder da markedsføring i Drammens Tidende, både i papirutgaven og på nett. Primært er dette markedsføring av butikk, men også noe på håndverk. I fjor høst laget vi også en reklamefilm av firmaet vårt, hvor vi fikk vist frem hva vi tilbyr i butikk og håndverk, forteller daglig leder i Lothe & Motzfeldt, Fredrik N. Motzfeldt.

De er også akkurat ferdig med å lage en presentasjonsbrosjyre av firmaet, som de gir ut til kunder som er i butikken og handler. Håndverkere har også med seg denne ute på arbeidsplass og legger igjen hos kunder de utfører arbeider hos. Brosjyren er laget både i papirutgave og digitalt.

PLAN: I Lothe & Motzfeldt setter de hvert år opp en markedsføringsplan, forteller daglig leder Fredrik N. Motzfeldt. (Foto: Lothe & Motzfeldt)

Fikk ansvaret for SoMe

Når det gjelder sosiale medier har de i år trappet opp innsatsen. I butikk er det avdelingsleder Hilde Harstad Skinstad som har hovedansvaret for dette og legger ut bilder av nyankomne varer og inspirasjon.

– På håndverk har vi i år blitt mye flinkere og mer fokusert på og ta i bruk Facebook og Instagram. Her er det en av malerne våre, Terje Kristiansen, som har fått ansvar for dette, sier Motzfeldt.

Da Terje Kristiansen fikk ansvaret for bedriftens aktivitet på sosiale medier så han at de hadde et stort forbedringspotensial. Han har erfaring med dette fra tidligere, ettersom han jobbet med det i en forening han var leder for.

– Jeg startet opp en Instagram-konto i tillegg til Facebook-siden vi allerede hadde. Og har jobben med å skaffe flere følgere til disse kontoene. I tillegg har jeg ansvaret for at nye ansatte kommer i avisen i «ny på jobben» annonse i lokalavisen, forteller Kristiansen.

Intervjuer de ansatte

Som et ledd for å få flere følgere har han startet en «hvem er vi» kampanje der han har intervjuet nesten alle på jobben med bilder. Disse publiseres en bestemt dag i uken da han vet at folk er mye på sosiale medier.

– Dette har vært veldig populært. Og av andre populære innlegg er gjerne gamle bygg som er av historiske betydning for byen, et eksempel her er Elster gården som har ligget nede i byen, men i seinere år flyttet opp til Spiralen som er et kjent sted i Drammen. Dette var så populært innlegg at lokal avisa Drammens tidene laget en egen reportasje der de intervjuet prosjektlederen for oppdraget. Det var stas, sier Kristiansen, som ellers prøver å ha en jevn flyt med innlegg av jobber som er ferdige. Alle innlegg blir delt på både Facebook og Instagram.

– Det er ikke alltid så enkelt å få til i en travel hverdag. Men innlegg med bilder som skiller seg litt ut er populært. Og at vi tagger samarbeidspartnere er også populært, sier han avslutningsvis.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse